آیا ماسک ها با قیمت مصوب دست مردم می رسد؟

به گزارش مهسان بلاگ، اگرچه مدرس خیابانی مدعی تامین روزانه ماسک برای مردم با قیمت مصوب شده است اما شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین آنالیز های میدانی حاکی از کمبود ماسک و تامین آن با رقمی بالاتر از نرخ اعلامی است.

آیا ماسک ها با قیمت مصوب دست مردم می رسد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، با اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و بانک ها همچنین مکان های سرپوشیده و عمومی، کمبود ماسک در داروخانه ها هم شروع شد.

از یک سو وزارت صمت قیمت های مصوب ماسک های سه لایه را رقمی بین 1000 تا 1500 تومان اعلام نموده و از دپوی 18 میلیونی ماسک خبر می داد و از طرف دیگر مردمی قرار داشتند که همچنان برای تامین ماسک با مشکل روبرو بودند.

بر اساس اعلام نایب رییس انجمن داروسازان استان تهران احتیاج روزانه کشور حداقل 20 میلیون ماسک است، در حالی که وزارت صمت مدعی است روزانه 10 میلیون ماسک در سطح کشور تامین می گردد.

به همین دلیل نامه ای از سوی مدرس خیابانی به رپیس جمهور و هیات دولت ارسال شده است که در آن رشد فراوری ماسک های سه لایه کارگاهی را 22 برابر و با فراوری روزانه 200 هزار ماسک اعلام نموده است.

در این نامه به قیمت ماسک ها هم اشاره شده است به طوری که قیمت هر ماسک معمولی 3لایه در داروخانه ها، مراکز عرضه متروها، سپرمارکت ها و ... 1500 تومان اعلام شده است.

اگرچه در این نامه مدعی شده بود که احتیاجهای مردم به ماسک تامین شده اما در واقعیت مردم با کمبود ماسک روبرو شده وحتی این ماسک ها را با رقمی بالاتر از رقم اعلامی وزارت صمت به فروش می رسانند؛ آنالیز های میدانی خبرنگار دانا نیز حاکی از عرضه ماسک ها حتی در داروخانه ها با رقمی بالاتر از نرخ مصوب وزارت صمت است.

مسائل کمبود ماسک تا جایی ادامه پیدا کرد که محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو روز آدینه 27 تیر ماه در نامه ای به حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره کمبود ماسک و مواد اولیه و لزوم کاهش قیمت هشدار داد و نوشت: در هفته های اخیر به دلیل عدم تامین مواد اولیه ماسک های پزشکی، چند نرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آن ها بعضی از مراکز درمانی یا مناطق با کمبود ماسک رو به رو شده اند.

این ادعای وزارت صمت برای تامین ماسک ها با قیمت مصوب در سطح مراکز فروش چندان با واقعیت همخوانی نداشته و همین اطلاع رسانی های غیر دقیق به هیات دولت می تواند مبنای تصمیم گیری های غلط نیز بگردد؛ به نظر می رسد وزارت صمت بیشتر از هر زمانی باید به وظیفه تنظیم بازاری خود عمل کند و به این سوال پاسخ دهد که وظیفه تنظیم بازار ماسک و اقلام بهداشتی به درستی صورت گرفته یا خیر؟

به هر صورت این سوال هنوز بی پاسخ مانده که چرا مدرس خیابانی باید اطلاعات غلط به رئیس جمهور دهد که رئیس جمهور هم آن را به مردم اعلام کند و در نهایت موجبات بی اعتمادی مردم به دستگاه های دولتی از این طریق فراهم گردد؛ از سوی دیگر بعضی ممکن است مدعی شوند که این آمار را زیر مجموعه آقای مدرس به وی ارائه داده که در این صورت نیز این سوال مطرح می گردد که چطور سرپرست وزارت خانه تحت تاثیر آمار اشتباه زیر مجموعه خود رئیس جمهور را به اشتباه انداخته است که در هر دو صورت آقای سرپرست باید نسبت به این موضوع جوابگو باشد.

منبع : دانا

بازگشت به صفحه رسانه ها

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56073

به "آیا ماسک ها با قیمت مصوب دست مردم می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ماسک ها با قیمت مصوب دست مردم می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید