آموزش چهره به چهره شهروندان بوشهری برای تفکیک پسماند از مبدا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حسن شجاعی پور شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: در این طرح آموزش گران سازمان مدیریت پسماند به درب منازل واقع در منطقه دو شهرداری مراجعه نموده و آموزش خانوار در خصوص همکاری در کاهش و تفکیک پسماندهای خشک از تر را انجام می دهند.

آموزش چهره به چهره شهروندان بوشهری برای تفکیک پسماند از مبدا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اعلام اختصاص یک کد اشتراک بازیافت به هر خانواده بوشهری، توضیح داد: یک بسته آموزشی حاوی بروشورهای آموزشی و برنامه زمان بندی خودروهای بازیافت برای اطلاع شهروندان از برنامه هفتگی جمع آوری مواد بازیافتی، در اختیار منازل قرار می گیرد.

شجاعی پور یادآور شد: علاوه بر تحویل مواد بازیافتی از درب منازل، شهروندان خود می توانند به غرفه های بازیافت نیز مراجعه نموده و با تحویل مواد بازیافتی خود، از غرفه مواد اهدایی و یا وجه نقد تحویل بگیرند

وی ادامه داد: شهروندان همچنین می توانند پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و شیشه خود را به صورت جداگانه به غرفه های بازیافت واقع در سطح شهر تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان نمود: ایستگاه های ثابت چندمنظوره جمع آوری مواد قابل بازیافت در چند نقطه شهری بوشهر ایجاد شده تا علاوه بر برطرف مشکل شهروندانی که نتوانسته اند اقلام قابل بازیافت خود را به مأموران این سازمان تحویل بدهند آموزش و اطلاع رسانی لازم همراه با ارائه هدایا و جزوات آموزشی و دریافت نظرات و پیشنهادات مردم برای ارتقاء سطح خدمات انجام گردد.

شجاعی پور اعلام کرد: اقلام قابل بازیافت شامل لاک و پلاستیک، کاغذ و مقوا، نایلون و نایلکس، شیشه و فلزات، ظروف آب معدنی و نوشابه هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اشاره به انواع پسماندها گفت: این پسماندها شامل پسماندهای تر یا فسادپذیر ، پسماندهای خشک یا غیرفسادپذیر و پسماندهای خطرناک و ویژه هستند هر چند طبقه بندی پسماندها بر اساس پسماندهای خانگی، بیمارستانی، تجاری، صنعتی ، خاک و نخاله ، پارک ها و فضای سبز نیز تقسیم بندی شده است.

وی یادآور شد: بر اساس رسالتی که بر عهده داریم برای هر کدام از این بخش ها به شکل مجزا برنامه هایی در این سازمان تدوین شده که سعی ما این است که با یاری مردم و آموزش های چهره به چهره و استفاده از توان رسانه ها، شهری پاکیزه را رقم بزنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3456

به "آموزش چهره به چهره شهروندان بوشهری برای تفکیک پسماند از مبدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش چهره به چهره شهروندان بوشهری برای تفکیک پسماند از مبدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید