آمریکا هوآوی را به سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم ایران متهم کرد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران :همزمان با ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین، وزارت دادگستری ایالات متحده دوشنبه شب رسما علیه شرکت هوآوی که بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در چین است، طرح اتهام کرد.

آمریکا هوآوی را به سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم ایران متهم کرد

به نوشته پایگاه بلومبرگ، در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی آمریکا، این غول فناوری چینی به سرقت اسرار تجاری یک شرکت آمریکایی و فریبکاری بانکی به وسیله دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران، متهم شده است.

بلومبرگ با اشاره به اقدامات پیشین آمریکا علیه شرکت هوآوی، از جمله طرح ادعای ارتباط این شرکت با سرویس های اطلاعاتی چینی، نوشته است که اعلام رسمی اتهام قضایی علیه این شرکت نشانگر تشدید تنش میان واشنگتن و پکن است.

در یکی از کیفرخواست های صادره علیه هوآوی، دولت آمریکا این شرکت، دو مجموعه وابسته به آن و منگ وانژو مدیر امور اقتصادی این شرکت را به دلیل ارتباط تجاری با ایران، به فریب نظام بانکی آمریکا متهم نموده است. در کیفرخواست دیگری هم که در واشنگتن صادر شده، آمریکا ادعا نموده است که هوآوی اسرار تجاری شرکت تی موبایل آمریکا را سرقت نموده و برای کارکنانی که به فناوری شرکت های رقیب دست یابند، پاداش معین نموده است.

طرح اتهام رسمی علیه هوآوی در حالی صورت می گیرد که منگ وانژو بیش از یک ماه پیش به درخواست آمریکا، در کانادا دستگیر شده و از آن موقع در حبس خانگی به سر می برد. آمریکا از کانادا خواسته این مدیر شناخته شده چینی را به واشنگتن تحویل دهد. چین هشدار داده است که چنین کاری می تواند برای کانادا و آمریکا تبعات سنگینی به همراه داشته باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4971

به "آمریکا هوآوی را به سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم ایران متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا هوآوی را به سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم ایران متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید