آخرین شرایط 4 آسیب عمده اجتماعی در ایلام

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام آخرین شرایط استان را در زمینه 4 آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خودکشی را تشریح کرد.

آخرین شرایط 4 آسیب عمده اجتماعی در ایلام

دکتر محمد نوذری در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان که با حضور منتخبین مردم استان برگزار شد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در استان چند وجهی است که در بررسی ها باید به جنبه های مختلف آسیبها و علل و عوامل آن توجه داشت.

وی گفت : جمعیت استان 580 هزار نفر است که 21 درصد جمعیت آن جوان است که برخی از آسیب ها و مسائل به این ترکیب جمعیت برمی شود.

وی از اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی به عنوان مسائل اساسی حوزه اجتماعی نام برد و شرح داد: در زمینه اعتیاد استان بیست و ششم کشور هستیم و با وجود 50 مرکز درمانی، تا به امروز 13 برنامه در حوزه مواد مخدر برگزار شده است.

معاون استاندار ایلام ،گفت: استان ایلام در زمینه طلاق در رتبه 30 کشوری قرار گرفته است به طوری که میانگین کشوری وقوع طلاق در هر سه ازدواج است اما در استان از هر 5/1 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به وقوع می پیوندد.

نوذری شیب طلاق در استان را نگران کننده بیان کرد و تصریح نمود: متاسفانه شیب طلاق از سال 1393 تا به امروز سیر افزایشی داشته است.

نوذری در ادامه گفت: آسیب بعدی استان خودکشی است که برای آسیب شناسی این موضوع هیئت های اندیشه ورز را برای اجرای راهکارهای دانشگاهیان تشکیل دادیم تا مسائل و آسیب های اجتماعی در آن به بحث و گفتگو گذاشته شود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: با این حال میزان خودکشی در سال 98، نسبت به سال 1397 ، 18 درصد کاهش یافته است، اما در این زمینه همچنان نیاز به کار بیشتر برای مقابله با این معضل اجتماعی احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه خودکشی فقط یک علت خاص ندارد و مانند دیگر آسیب های اجتماعی چندوجهی است، تاکید کرد: استان ایلام در این زمینه نسخه های خاص خود را می طلبد و حتی این نسخه ها در شهرستان ها نیز متفاوت است که انشاء الله با برنامه های درنظر گرفته شده در صدد کاهش این پدیده شوم هستیم.

نوذری تاسیس دفاتر تسهیل گری را به عنوان شهرداران اجتماعی را گامی اساسی در مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد این نشست ها زمینه مقابله علمی را با آسیب های اجتماعی بیش از پیش فراهم کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46458

به "آخرین شرایط 4 آسیب عمده اجتماعی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط 4 آسیب عمده اجتماعی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید